Kókuszos szaloncukor (tej és tojásmentes)


Ez abszolút favorit volt a teszt során, amikor pár darabot készítettem belőle. A család azonnal megrohamozta, amikor azt mondtam, hogy megkóstolhatják. Nekem csak azért jutott belőle, mert minden újonnan kreált ételből én eszem meg az első falatot, hogy eldönthessem jó-e annyira, hogy másokon is teszteljem. Ennél a szaloncukornál szemernyi kétség sem merült fel. 

A fényképezés alatt mindenki ott sertepeltélt körülöttem, hogy a modelleket is befalhassák 


Hozzávalók:
1/2 csésze kókuszreszelék
1/2 csésze kókuszolaj
1 evőkanál méz

a mázhoz:
1/4 csésze kókuszolaj
1/4 csésze kakaópor
1 evőkanál méz

Keverjük el a hideg (azaz nem folyékony) kókuszolajjal a a kókuszreszeléket és a mézet is. Formázható masszát kell kapnunk. Ha szükséges esetleg adhatunk hozzá még egy kevés kókuszreszeléket, ha túl száraz, akkor csak melegítsük 4-5 másodperces intervallumokoban mikróban, amíg megfelelő állagú nem lesz.

Formáljunk szaloncukrokat.

A mázhoz kicsit melegítsük  meg a kókuszolajat. Nem kell teljesen felolvasztani, csak kissé puhuljon meg. Keverjük el benne a kakaót és a mézet. Ezzel a masszával öntsük le a rácsra helyezett szaloncukrokat. Ha így csináljuk, akkor a szaloncukrokat hűtőben kell tartani, mert a kókuszolaj szobahőmérsékleten folyékony, így a máz megolvad. Ha a fára szánjuk mindenképpen gőz felett megolvasztott tejmentes csokoládéval vonjuk be.